Strona: Laboratorium wirtualnej rzeczywistości / Zakład Systemów Złożonych

Laboratorium wirtualnej rzeczywistości

(pod patronatem G2A.com)

Laboratorium dydaktyczne, wykorzystywane przez studentów i pracowników Wydziału do realizacji projektów oraz prac dyplomowych. Studenci do dyspozycji mają dedykowane gogle Virtual Reality oraz odpowiednio przygotowany sprzęt komputerowy.

 Zagadnienia realizowane w laboratorium obejmują:

  • modelowanie obiektów z wykorzystaniem programów 3D,
  • projektowanie aplikacji/gier z wykorzystaniem techniki wirtualnej rzeczywistości,
  • projektowanie aplikacji z wykorzystaniem rozszerzonej rzeczywistości,
  • kursy szkoleniowe z programowania gier prowadzone przez studentów Kół Naukowych.

Najważniejsze elementy wyposażenia obejmują:

  • 2 stanowiska komputerowe (Core i7, 512 GB SSD, 32GB RAM, MSI GeForce 2070, Windows 10),
  • 1 stanowisko komputerowe (Ryzen 5, 1TB SSD, 32GB RAM, Gigabyte GeForce 3060, Windows 10),
  • 1 stanowisko komputerowe (Ryzen 7 5800X, 32GB RAM, 2TB SSD, ASUS GeForce 3070, Windows 10)
  • 1 stanowisko komputerowe (Ryzen 7 5800X, 32GB RAM, 1TB SSD, MSI GeForce 3070, Windows 10)
  • 1 stanowisko komputerowe (Ryzen 9 5950X, 128GB RAM, 4 TB SSD, ASUS GeForce 3080Ti, Windows 10),
  • 1 stanowisko komputerowe (Ryzen 9 7950X, 64GB RAM, 4TB SSD, MSI GeForce 4070Ti, Windows 10),
  • 2x Gogle VR HTC Vive,
  • 1x Gogle VR HTC Vive Pro,
  • 2x Gogle VR HTC Vive Pro 2,
  • 2x Gogle VR HTC Pro Eye,
  • 2x Gogle VR Valve Index,
  • 1x Gogle VR Oculus Quest 2 64GB,
  • 1x Gogle VR Meta Quest 2 256GB,
  • 1x PiMax 5k Super,
  • 1x Gogle VR HTC Focus 3
  • 2x Okulary AR Microsoft Hololens 2,
  • 1x HTC Vive XR Elite,
  • 1x Meta Quest Pro,
  • Dedykowane kontrolery HTC,
  • 1x HTC Face Tracker
  • 1x HTC Wrist Band
  • 2x Wireless HTC Adapter
  • 3x Vive Tracker
  • 4 bazy sygnałowe zgodne ze Steam Tracking (1.0 i 2.0 w zależności od przeznaczenia) do identyfikacji położenia okularów w pomieszczeniu,
  • zestaw wymiennych soczewek do identyfikacji położenia siatkówki/oka w nałożonych na głowę okularach HTC Vive,
  • oprogramowanie Unity 3D oraz Unreal Engine 4 i 5 na poszczególnych stanowiskach,
  • oprogramowanie Blender na poszczególnych stanowiskach,
  • oprogramowanie Visual Studio Code na poszczególnych stanowiskach.

 

Adres laboratorium:

ul. Wincentego Pola 2,

budynek A, nr pomieszczenia 59

Nasze serwisy używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Więcej informacji odnośnie plików cookies.

Akceptuję