Laboratorium dydaktyczne, wykorzystywane przez studentów i pracowników Wydziału do realizacji projektów oraz prac dyplomowych. Studenci do dyspozycji mają dedykowane gogle Virtual Reality oraz odpowiednio przygotowany sprzęt komputerowy.
Zagadnienia realizowane w laboratorium obejmują:
- modelowanie obiektów z wykorzystaniem programów 3D,
- projektowanie aplikacji/gier z wykorzystaniem techniki wirtualnej rzeczywistości,
- projektowanie aplikacji z wykorzystaniem rozszerzonej rzeczywistości,
- kursy szkoleniowe z programowania gier prowadzone przez studentów Kół Naukowych.
Najważniejsze elementy wyposażenia obejmują:
- 2 stanowiska komputerowe (Core i7, 512 GB SSD, 32GB RAM, MSI GeForce 2070, Windows 10),
- 1 stanowisko komputerowe (Ryzen 5, 1TB SSD, 32GB RAM, Gigabyte GeForce 3060, Windows 10),
- 1 stanowisko komputerowe (Ryzen 7 5800X, 32GB RAM, 2TB SSD, ASUS GeForce 3070, Windows 10)
- 1 stanowisko komputerowe (Ryzen 7 5800X, 32GB RAM, 1TB SSD, MSI GeForce 3070, Windows 10)
- 1 stanowisko komputerowe (Ryzen 9 5950X, 128GB RAM, 4 TB SSD, ASUS GeForce 3080Ti, Windows 10),
- 1 stanowisko komputerowe (Ryzen 9 7950X, 64GB RAM, 4TB SSD, MSI GeForce 4070Ti, Windows 10),
- 2x Gogle VR HTC Vive,
- 1x Gogle VR HTC Vive Pro,
- 2x Gogle VR HTC Vive Pro 2,
- 2x Gogle VR HTC Pro Eye,
- 2x Gogle VR Valve Index,
- 1x Gogle VR Oculus Quest 2 64GB,
- 1x Gogle VR Meta Quest 2 256GB,
- 1x PiMax 5k Super,
- 1x Gogle VR HTC Focus 3
- 2x Okulary AR Microsoft Hololens 2,
- 1x HTC Vive XR Elite,
- 1x Meta Quest Pro,
- Dedykowane kontrolery HTC,
- 1x HTC Face Tracker
- 1x HTC Wrist Band
- 2x Wireless HTC Adapter
- 3x Vive Tracker
- 4 bazy sygnałowe zgodne ze Steam Tracking (1.0 i 2.0 w zależności od przeznaczenia) do identyfikacji położenia okularów w pomieszczeniu,
- zestaw wymiennych soczewek do identyfikacji położenia siatkówki/oka w nałożonych na głowę okularach HTC Vive,
- oprogramowanie Unity 3D oraz Unreal Engine 4 i 5 na poszczególnych stanowiskach,
- oprogramowanie Blender na poszczególnych stanowiskach,
- oprogramowanie Visual Studio Code na poszczególnych stanowiskach.
Adres laboratorium:
ul. Wincentego Pola 2,
budynek A, nr pomieszczenia 59